تعمیرات برقی پرادو ، باید توسط متخصص آن انجام شود.

تعمیرات برقی پرادو، در تعمیرگاه های خاص که تخصص تویوتا و پرادو دارند باید انجام شود.

در مطالب قبلی اشاره کردیم که سیستم روشنایی و راه اندازی اولیه هر خودرو، به نیروی برق نیاز دارد.

بنابراین خودروی شما از لحظه روشن شدن تا انتهای مسیر و قفل شدن و استفاده از دزدگیر ، با سیستم برق سر و کار دارد .

اصلی ترین قطعات برقی پرادو شامل  کروز کنترل ، کلید گرمکن ، کیلومتر شمار ، کنترل فرمان ، قطعات ایربگ ، بوق ، کلید بوق ،  فیوز ، کلید چراغ ها ، سنسور و رله و سیم کشی چراغ ها ، گرمکن صندلی ، سقف برقی ، صندوق برقی ، برف پاک کن و فندک می باشد .

هر کدام از قطعات برقی نام برده شده برای کارکرد ایمن خودروی پرادو ضروری می باشد.

هر کدام از این سیستم ها به یک جریان الکتریکی متکی است بنابراین اگر روند برق رسانی در خودرو دچار اشکال شود به صورت مستقیم بر عملکرد این قطعات تاثیر می گذارد .

هر یک از سیستم ها ی نام برده شده دارای یک تابع متفاوت هستند ، اما همه آنها اساسا” به سیستم برق رسانی خودرو متصل هستند .

در ادامه مطلب به نوع کارکرد هرکدام از قطعات ذکر شده می پردازیم تا شما راننده گرامی اگر در حین رانندگی به مشکلی برخوردید در گام اول تشخیص دهید مشکل مربوط به کدام قسمت می باشد تا سریعا به یک مرکز تعمیر گاهی پرادو حرفه ای مراجعه نمایید .

کروز کنترل : سیستم تثبیت سرعت اتومبیل می باشد ، که با تحت کنترل درآوردن وضعیت دریچه گاز، سرعت اتومبیل را روی یک مقدار مشخص و قابل تنظیم، ثابت نگاه می‌دارد. 

کلید گرمکن : پک گرمکن پرادو ، شامل دو عدد گرمکن برای سر نشینان جلو می باشد که هر کدام دو قسمت نشیمن و تکیه گاه را تحت پوشش قرار می دهد و دارای کلید جداگانه می باشد.

کیلومتر شمار : از بخش های مهم خودرو است که اطلاعات مهمی در مورد کارکرد خودرو و مسافت طی شده ارائه می دهد .

کنترل فرمان : کلیدهای روی کنترل فرمان ، امکان کم و زیاد کردن صدا ، تغییر تراک های صوتی ، تغییر فرکانس رادیو ، خاموش و روشن کردن سیستم ، انتخاب CD ,USB , رادیو و تلوزیون ، امکان استفاده از  کلید قطع صدا  ،امکان قطع و وصل تماس ها را برای راننده فراهم می کند .

قطعات ایربگ : که در هنگام وقوع تصادف شدید باز می شود .

بوق و کلید بوق : این وسیله به صورت سوئیچ یا دکمه‌ی است و زیر دست راننده به رله‌ای وصل می‌شود. رله‌ی بوق خود ، به سه بخش کلید بوق، قطب مثبت باتری و قطعه‌ی اصلی بوق متصل می باشد. زمانی که راننده بوق را فعال می‌کند، رله به بوق، برق لازم را منتقل می کند.درچنین فرایندی اگر یکی از این موارد ، خراب شود سیستم به‌درستی کار نمی‌کند .

فیوز ، سنسور و رله و سیم کشی چراغ ها : جعبه فیوز اغلب در زیر کاپوت در گوشه سمت راست قرار دارد و سیم ها در آن به هم متصل می شوند . در اصل اگر رادیو خاموش شود ، شارز گوشیتان قطع شود یا چراغ های داشبورد خاموش شوند به این معنا است که در جعبه فیوز اشکالی بوجود آمده است .

کلید چراغ ها : شامل چراغهای جلو ، چراغ های تاریک و دم، چراغ های پارکینگ و چراغ های نشانگر جانبی ، چراغ های ترمز و سیگنال های چرخشی می باشد .

سقف برقی : سقف ممکن است شیشه ای یا پانل فلزی باشد یک موتور الکتریکی، با  دو کابل همراه با رله ، سقف را بازو بسته  می کند.

درب صندوق برقی : درب های عقب تویوتا پرادو دارای قطعات برقی است که با یک کلید ، قفل را فعال می کند و درب باز و بسته می شود. این کلید بر روی پانل داشبورد قرار دارد .

برف پاک کن و فندک : عملکرد این دو قطعه کاملا” مشخص می باشد که با اختلال در کارکردشان مشخص می شود سیستم برق رسانی درست عمل نمی کند .

 

کلام آخر :

 اگر در حین رانندگی در هرکدام از قسمتهای برقی خودرو پرادو خود به مشکلی برخوردید از هرگونه اقدام جلوگیری نمایید و سریعا” به یک مرکز تعمیرگاهی حرفه ای مراجعه نمایید ، همکاران با تجربه ما در تعمیرگاه تخصصی تویوکارا با استفاده از دانش روز در اسرع وقت اقدامات لازم جهت تعمیر خودرو شما را ارائه می دهند .