تعمیر جلوبندی تویوتا باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. برای تعمیر جلوبندی تویوتا بایددقت نمایید تا کار به درستی انجام شود و مشکل به مشکل قبلی اضافه نشود

از مهم ترین مسائل در نگهداری یک خودرو ، عیب یابی و تعمیر به موقع آن است ، که لازم است توسط افراد ماهر و با تجربه انجام شود زیرا در غیر این صورت نه تنها مشکل اصلی برطرف نمی شود بلکه کار سخت و پیچیده نیز می شود.

قبل تر اشاره شد که جابجایی خودرو بدون جلوبندی ممکن نیست و همچنین حفظ تعادل سر پیچ ها یا عبور از روی سرعت گیر ها و دست انداز ها ، از مهمترین وظایف جلوبندی می باشد.

این قسمت از خودرو شامل قسمت های فرمان و میل فرمان می باشد.

وجود مشکل و یا خرابی در هر کدام از این قطعات می‌تواند باعث بروز مشکل و یا ناراحتی در هنگام رانندگی باشد .

اگر خودرو شما در مسیرهای طولانی و دارای پستی و بلندی بیشتر رفت و آمد داشته است و یا مدت طولانی است که جلوبندی آن تعمیر و یا بررسی نشده است ، حتماً باید برای جلوگیری از بروز مشکل جدی و صرف هزینه‌های اضافی برای تعمیر به مراکز و تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید .

در ادامه به مشکلات و همچنین نحوه مراحل تعمیر جلوبندی تویوتا می پردازیم :

  • لرزش فرمان و یا کشیده شدن آن به یک سمت
  • شنیدن صدای اضافه از ماشین
  • فرمان خیلی نرم 

اگر دیدید فرمان خیلی نرم است و نیاز ندارد که فشاری بر آن وارد کنید تا ماشین بچرخد، حتما” به یک مرکز تعمیرگاهی مراجعه کنید زیرا نرم بودن فرمان نشانه خوبی نیست.

  • تنظیم و تعمیر جلوبندی

با طی مسافتهای طولانی و همچنین جاده های داری پستی و بلندی ، خودرو نیاز به تنظیم در قسمت جلوبندی دارد ، از طرفی قطعاتی مثل ،گردگیرهای سیبک ها و پلوس ها و جعبه فرمان در هر خودرویی از  جنس پلاستیکی می باشد.

بنابراین طول عمر محدودی دارند ،که با پاره شدن و خرابی این قطعات قطعه مربوط به آنها ، به سرعت از بین رود لذا تنظیم و بررسی جلوبندی جهت برطرف شده عیب ایجاد شده بسیار مهم است .

نحوه تنظیم جلوبندی‌ خودرو‌ها با هم متفاوت است و باید بر اساس استاندارد‌ شرکت سازنده آن انجام شود ، از طرفی تنظیم جلوبندی در هر خودرو‌ یک امر لازم و ضروری است و پیشنهاد می‌شود که حداقل هر سه ماه یک بار ، جلوبندی خودرو خود را به یک متخصص نشان دهید تا آن را به صورت کامل بررسی کند.

در یک مرکز تعمیرگاهی حرفه ای ، تعمیر جلوبندی خودرو تویوتا ، توسط دستگاه‌های مدرن و بر اساس تنظیمات ESP یا سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بررسی می شود تا تمام قطعات بخش جلوبندی خودرو به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

کلام آخر

یک مکانیک یا تعمیرکار حرفه ای خودروهای جدید و پیشرفته باید  بر روی تعمیر و عیوب خودرو کاملا” مسلط باشد ، این تسلط در اثر تجربه و دانش تخصصی بدست می آید. این خودرو ها بسیار پیچیده هستند و نکات ظریف بسیاری دارند که تسلط به تمامی این نکات کار دشواری است. اما شما با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی تویوکارا و با کمک گرفتن ازتعمیرکاران ماهر این مجموعه ، تجربه خوبی از تعمیرات خودروی خود خواهید داشت.