تعمیر موتور سوزوکی، با قطعات موجود در ایران قابل انجام است.

اگر تعمیر موتور سوزوکی با قطعات غیر اصل انجام شود، صدمه جدی به خودرو وارد می شود.

در خودروی سوزوکی، قطعه ای بنام هرزگرد خیلی زود مستهلک می شود.

یکی از محبوب ترین خودروهای سوزوکی در ایران سوزوکی ویتارا می باشد ، ایمنی بالا و امکانات خاص این خودرو آن را ممتاز کرده است.

به همین دلیل قطعات آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

تعمیر موتور سوزوکی

قطعات موتوری سوزوکی ویتارا از جلوبندی تا زیربندی موتورهای آفرود در ایران موجود است و در صورت آسیب دیدن یا استهلاک هر یک از این قطعات می توان از نمایندگی های معتبر سوزوکی ویتارای به راحتی آن را تهیه نمایید.

طبیعی است که قطعات غیر اصل آسیب های جدی به خودرو وارد می سازد بنابراین حتما” قطعات مورد نیاز را از نمایندگی معتبر تهیه نمایید ، موتور سوزوکی ویتارا از اجزای مهم و اساسی این خودرو به شمار می رود.

مشخصات فنی موتور سوزوکی ویتارا

قطعات موتور سوزوکی ویتارا شامل دینام، تسمه، سوپاپ، شمع، پیستون، شاطون و می باشد. ویژگی های فنی موتور این مدل از خودروها به شرح زیر می باشد :

موتورسوزوکی ویتارا  ۲۰۰۰

سیستم انتقال قدرت: ۴ دنده اتوماتیک

تعداد سیلندر: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۲ لیتر

قدرت موتور: ۱۶۹ اسب بخار

 موتورسوزوکی ویتارا  ۲۴۰۰

سیستم انتقال قدرت: ۴ دنده اتوماتیک

تعداد سیلندر: ۴ سیلندر

حجم موتور: ۲ و ۴ لیتر

قدرت موتور: ۱۶۹ اسب بخار

اطلاعات لازم جهت تعمیر موتور سوزوکی

از آنجا که خودرو سوزوکی در ایران مونتاژ می شود ، می توان با سهولت بیشتری به لوازم یدکی اصلی آن دسترسی پیدا کرد .

لازم است شما راننده گرامی به این نکته توجه نمایید که فقط خریدن و تهیه این قطعات مهم نیست ، بلکه نصب و تعویض آن توسط یک نیروی متخصص و ماهر نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

بنابراین پیشنهاد ما مراجعه به مجموعه تویوکارا می باشد ، متخصصین با تجربه گروه تویوکارا با آشنایی کامل به مشکلات فنی خودرو های روز ، حرفه ای ترین اقدام را جهت رفع مشکل خودرو سوزوکی شما انجام می دهند.

در ادامه مطلب نیاز به یادآوری است که شما به عنوان یک مراقب ، رسیدگی های لازم را جهت سلامت خودرو خود انجام دهید تا از خرابیها و اشکالات اساسی و در نهایت صرف هزینه های بالا جلوگیری نمایید.

به عنوان مثال تعویض روغن و فیلتر روغن و فیلتر هوا در زمان مناسب در حفظ سلامت و عمر مفید موتور خودرو و قطعات داخلی آن بسیار مهم و مفید می باشد.

یا همچنین بررسی تسمه را به صورت دوره ای در برنامه خود قرار دهید زیرا با هر بار روشن شدن موتور ، تسمه خیلی زود ساییده می شود و یا با قرار گرفتن در معرض گرما ، سریع فرسوده می شود.بنابراین نیاز به تعویض دارد.

یکی دیگر از مراقبت های بسیار مهم در خودرو سوزوکی بررسی قطعه کوچک ولی بسیار کاربردی به نام هرزگرد است.

که معمولا” زود استهلاک پیدا می کند و نیاز به تعویض دارد ، هرزگرد قطعه گردی است که روی بلبرینگ سوار می شود و به بدنه موتور اتصال دارد ، در صورت آسیب دیدن بلبرینگ هرزگرد به صدا در می آید و به جای اینکه چرخش را آسان کند مانند ترمز عمل کرده و باعث پاره شدن تسمه می گردد ، به صدا در آمدن این قطعه ارتباط زیادی با نوع بستن و نصب آن دارد ، در صورت جیر جیر کردن تسمه بدانید که هرزگرد مستهلک و یا خراب شده است.

تشخیص قطعه هرزگرد اصل از تقلبی کار راحتی نمی باشد ، بنابراین بهترین راه برای اطمینان از اصالت قطعه، برخورداری از خدمات مراکز معتبری مانند مرکز تویوکارا می باشد .

بغیر از موارد موتوری از نظر ظاهری برای حفظ سلامت رنگ و زیبایی ظاهر سوزوکی میتوانید از نانو سرامیک استفاده کنید.

کلام آخر

جهت جلوگیری از اشکالات و خرابی های گسترده به محض بروز کوچکترین صدای متفاوت و یا عملکرد اشتباه از طرف موتور خودرو سوزوکی ویتارای خود به تعمیرگاه تویوکارا مراجعه نمایید تا توسط کادر فنی و با تجربه این مجموعه مناسبترین خدمات به شما ارائه گردد.