جلوبندی خودرو  به قسمت جلویی و زیرین خودرو ، جلوبندی گفته می شود.

اگر دنبال تعمیرگاهی برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در شرق تهران هستید ما تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تویوکارا رو به شما پیشنهاد میکنیم.

جلوبندی خودرو شامل یک سری قطعات می باشد، که در کنار هم وظیفه و هدف مشترکی را دنبال می کنند.

در واقع جابجایی خودرو بدون جلوبندی خودرو ممکن نیست.

حفظ تعادل سر پیچ ها یا عبور از روی سرعت گیر ها و دست انداز ها ، از مهمترین وطایف جلوبندی می باشد.

لازم به ذکر است که سیستم تعلیق خودرو با جلوبندی خودرو متفاوت است ، در واقع سیستم تعلیق به کمک فنر و چرخهای عقب گفته می‌شود.

در صورتی که جلوبندی فقط به بخش جلویی خودرو که شامل فرمان و میل فرمان هست را می گویند.

بخش های تشکیل دهنده جلوبندی خودرو :

جلوبندی هر خودرو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است ، وجود مشکل و یا خرابی در هر کدام از این قطعات می‌تواند باعث بروز مشکل و یا ناراحتی در هنگام رانندگی باشد .

قطعات تشکیل دهنده جلوبندی شامل موارد زیر می باشد که در مقابل تعدادی از آنها به اختصار وظیفه و علائم خرابیشان را بررسی شده است.

فرمان

سیستم فرمان خودرو که یکی از اجزای اصلی جلوبندی خودرو به حساب می آید ، خود شامل قطعاتی است.

اهمیت سیستم فرمان خودرو به اندازه موتور و گیربکس خودرو است ، زیرا این قطعات وظیفه هندلینگ و هدایت خودرو را برعهده دارند.کشیده شدن فرمان به یک سمت که در هنگام رها کردن فرمان برای چند ثانیه در مسیر مستقیم به وجود می آید ، به علت وجود مشکل در این قطعات تشکیل دهنده می باشد.

سیبک ها

این قطعات به شکل کروی هستند و مربوط به سیستم فرمان خودرو می باشند ، وظیفه آن ها جلوگیری از اصطکاک بین دو قطعه و حرکت نرم و روان آن ها می باشد.

اگر احساس لرزش در فرمان ، درهنگام حرکت وجود داشت، می‌تواند به خاطر وجود مشکل در سیبک ها باشد.

سیستم تعلیق جلو

سیستم تعلیق به قسمتی از خودرو گفته می شود که مانع از وارد شدن نوسانات و ضربات به بخش معلق خودرو می شود.

بخش معلق خودرو شامل شاسی، اتاق به همراه متعلقات آن است.

سیستم تعلیق دو وظیفه مهم بر عهده دارد ، اولین وظیفه کاستن ارتعاشات و نوسانات جاده ها و مسیرها است و وظیفه دیگر، برخورد موثر سطح لاستیک ها با سطح مسیر است تا کم ترین فشار به خودرو و متعلقات آن وارد شود.

فنر و کمک فنرها در بخش جلوی خودرو

فنر و کمک فنر هم وظیفه کاهش فشار و ارتعاشات به هنگام رانندگی در مسیرهای ناهموار را بر عهده دارند. مشاهده صدای غیر عادی هنگام عبور از دست انداز نیز می تواند نشان دهنده وجود مشکل در بخش فنر و میل باشد.

طبق یا سینی

سینی ها ، بازوهایی هستند که وظیفه آن ها اتصال سیستم تعلیق به شاسی می باشد . 

بلبرینگ و توپی چرخ ها

از موارد دیگری که می تواند نشان دهنده خرابی در جلوبندی باشد به وجود آمدن صدای سوت هنگام دور زدن ماشین می باشد ،که به خاطر خرابی در بلبرینگ به وجود می آید.

سیستم چرخ ها

رام

جنس قطعات جلوبندی

جنس تمام قطعات جلوبندی از فولاد می باشد و به گونه ای حالت ارتجاعی دارند و به قدری محکم و مقاوم هستند که به راحتی می‌توانند وزن خودرو را از در مسیرهای پر فراز و نشیب تحمل نمایند.

با خرید قطعات و محصولات با کیفیت ، درواقع عمر مفید جلوبندی خودرو شما افزایش پیدا می کند و مشکل جدی و یا خسارت های سنگینی به وجود نمی‌آید.

در صورت بروز هرگونه مشکل و ایرادی خیلی سریع به مراکز تعمیر موتور مراجعه کنید ،رفع مشکلات خودرو شمازیر نظر افراد حرفه ای و متخصص در مجموعه تویوکارا  در اسرع وقت انجام می گیرد.

موارد یاد شده در بالا جزء بارزترین نشانه های وجود خرابی در جلو بندی می باشد اگر نسبت به این موارد بی دقتی نمایید ممکن است سبب شدیدتر شدن مشکل و صرف هزینه های بیشتر می شود.

دلیل خرابی جلوبندی

خرابی جلوبندی خودرو مختص خودروهای جدید نیست.

بلکه شما صاحب هر مدل خودرویی باشید باید توجه داشته باشید اگر خودروتان در مسیرهای طولانی و دارای پستی و بلندی بیشتر رفت و آمد داشته است و یا خودروتان سالها است از نظر جلوبندی تعمیر و یا بررسی نشده است ، حتماً باید برای جلوگیری از بروز مشکل جدی و جلوگیری از صرف هزینه‌های اضافی برای تعمیر به مراکز و تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید .

معمولا” سیستم جلوبندی حدود ۶ ماه می تواند عملکرد صحیح داشته باشد و بعد از آن باید قطعات و اجزای جلوبندی به وسیله تعمیرکاران حرفه ای و متخصص بررسی گردد.

جهت انتخاب یک مجموعه تعمیرگاهی مطمئن و متخصص مجموعه تویوکارا را فراموش نکنید.

 

مطالب بیشتری بخوانید: