آدرس: تهران، خیابان هنگام بالاتر از چهار راه استقلال، تعمیرگاه تخصصی . میلاد باقری 6319 507 0912|info@toyocara.com

فروش گیربکس خودرو وارداتی

فروش گیربکس خودرو وارداتی

فروش گیربکس خودرو وارداتی در تعمیرگاه گیربکس تویوکارا، با ضمانت انجام میشود.

گیربکس یا جعبه دنده، قستی از هر خودرو را تشکیل می‌دهد که وظیفه انتقال نیروی حاصل از احتراق سوخت خودرو را از موتور به چرخ‌ها برعهده دارد. گیربکس خود شامل سه بخش اصلی کلاچ، جعبه دنده و دیفرانسیل می‎شود که در بین آن‌ها جعبه‌ دنده مهمترین قسمت این سیستم محسوب می‌شود. گیربکس در برخی خودروها دارای ۴ تا ۵ دنده برای حرکت رو به جلو و یک دنده جهت حرک رو به عقب است. همچنین در خودروهای نسل جدید و مدرن ، گیربکس‌های ۶ و ۷ دنده خودکار و دستی استفاده می‌گردد.

این روزها باوجود تحریم‌ها و بالارفتن قیمت ارز، خرید و فروش این سیستم خودرو با چالش‌هایی روبه‌رو شده است. در این مطلب قصد داریم درخصوص رسیدگی، سرویس، تعمیر گیربکس و فروش گیربکس خودرو وارداتی مطالب مفیدی ارائه دهیم.

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک،تعمیر گیربکس ، مشکلات گیربکس، تعمیر گیربکس اتوماتیک،تعمیر گیربکس در شرق تهران،فروش گیربکس خودرو وارداتی

چرا گیربکس بخش مهمی در خودرو محسوب می‌شود؟

اهمیت گیربکس در خودرو کمتر از موتور یا مولد نیرو نیست، چراکه این قطعه وظیفه کنترل و تنظیم مقدار نیروی مورد نیاز خودرو را برعهده دارد. در حقیقت این قسمت از خودرو به راننده اجازه می‌دهد تا در شرایط مختلف با سرعت‌های متفاوتی خودرو را کنترل نماید. باتوجه به اینکه در انواع خودروها، هر موتور قدرت تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور را دارد، راننده با کمک گیربکس می‌تواند بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور به سرعت دلخواه برسد. علاوه‌بر این وظیفه مهم گیربکس در انواع خودروها وظایف زیر را برعهده دارد:

  • جلوگیری از ایجاد سرعت ناخواسته: به‌این ترتیب راننده می‌تواند از بالارفتن سرعت در سراشیبی‌ها یا شرایط جاده‌ای غیرقابل کنترل جلوگیری کند و خودرو کاملاً در اختیار او باشد.
  • تنظیم جهت حرکت خودرو: گیربکس درحین رانندگی این امکان را به راننده می‌دهد تا بتواند جهت حرکت خودرو را تغییر دهد و به خودرو قدرت معکوس دهد.
  • امکان کارکردن موتور بدون حرکت خودرو: در زمان‌هایی که نیاز است تا خودرو بدون حرکت فعال باشد با کمک گیربکس انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها متوقف و خودور روشن بدون حرکت باقی می‌ماند.

گیربکس از چه اجزاء و قطعاتی تشکیل شده است؟

جعبه دنده گیربکس از مهمترین قسمت‌های گیربکس محسوب می‌شود که باتوجه به نوع خودرو و گیربکس در شکل‌ها و جنس‌های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ساختار گیربکس تعداد زیادی چرخ ‌دنده دیده می‌شوند که روی یکدیگر سوار شده‌اند و باتوجه به فعالیت هرکدام، میزان قدرت و گشتاور انتقالی از موتور به چرخ‌ها مشخص می‌گردد. هرکدام از چرخ ‌دنده‌ها نشان ‌دهنده یکی از دنده‌ها روی دسته دنده داخل کابین هستند.

چرخ دنده ها در انواع گیربکس‌ها وجود دارند، اما تعداد و نوع آن‌ها در هر خودرو با دیگری متفاوت است. علاوه‌بر چرخ دنده، گیربکس از اجزاء و قطعات دیگری تشکیل شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پوسته گیربکس
  • شافت ورودی یا محور کلاچ
  • شافت واسط یا محور زیر
  • شافت خروجی یا محور اصلی
  • یاتاقان یا بیرینگ گیربکس
  • دسته دنده
  • میل ماهک
  • ماهک
  • کشویی دنده
  • دنده برنجی
  • کاسخ نمد یا عایق نشت

انواع گیربکس

گیربکس در خودروهای اولیه تنها ۲ سرعته بودند و با پیشرفت تکنولوژی و علم مکانیک به مرور دنده‌های بیشتری به آن اضافه شد. امروزه در بین خودروهای موجود در بازار جهانی سه دسته جعبه دنده دستی، گیربکس اتوماتیک و نیمه اتوماتیک وجود دارد. در خودروهای با دنده دستی، راننده توسط دسته دنده اقدام به تغییر دنده می‌نماید. در خودروهای اتومات وظیفه تغییر دنده توسط خودرو و به‌صورت خودکار و بدون دخالت نیروی بیرونی انجام می‌شود. این سه دسته گیربکس در انواع مختلفی تولید می‌شوند که عملکرد و راندمان متفاوتی با یکدیگر دارند.

فروش گیربکس خودرو وارداتی

گیربکس خودروهای وارداتی

این روزها در بازار خودروهای ایران انواع مدل خودروهای داخلی و خارجی به چشم می‌خورند که توسط کمپانی‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه شده‌اند. خودروهای وارداتی در بین تمام این تولیدات طرفداران خاص خودشان را دارند. باتوجه به وجود تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز، دارندگان و خریداران خودروهای وارداتی بهتر است قبل از خرید از نحوه تأمین قطعات خودرو اطمینان حاصل نمایند. مسلماً به دلیل مشکلات موجود امکان وجود قطعات تقلبی و غیر استاندارد در بازار بسیار زیاد است. بنابراین دارندگان خودروهای وارداتی بهتر است از مراکزی معتبر اقدام به خرید قطعات یدکی نمایند.

باتوجه به اینکه گیربکس یکی از اجزاء اصلی خودرو محسوب می‌شود، پس در زمان تعمیر یا تعویض آن نهایت دقت را بفرمایید. وجود مراکز فروش قطعات یدکی اصل و استاندارد این کمک را به شما می‎کند تا بتوانید گیربکس اصل و استانداردی را خریداری نمایید.

گیربکس اصل را از کجا بخریم؟

به خاطر داشته باشید عملکرد صحیح خودرو یا هر وسیله الکترونیکی به نوع قطعات آن بستگی دارد. اگر شما صاحب یک خودرو وارداتی هستید، در زمان بروز مشکل و تعویض قطعات حتماً از لوازم یدکی و قطعات فابریک استفاده نماید. به‌این ترتیب خودرو شما بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد و دچار خرابی‌های متعدد و استهلاک زودتر از موعد نمی‌شود. مجموعه تعمیرگاهی تویوکارا، یگی از بهترین و مطمئن‌ترین مراکز جهت تعمیر و تهیه قطعات یدکی فابریک محسوب می‌شود. این مرکز که با همکاری پرسنل فنی و باتجربه اداره می‌گردد تعمیرات انواع گیربکس خودروهای وارداتی را به‌صورت کاملاً دقیق انجام می‌دهند.

همچنین درصورتی که خودرو شما نیاز به تعویض گیربکس داشته باشد، مجموعه تویوکارا با استفاده از گیربکس اصل و استاندارد ان پروسه را برای شما به انجام می‌رسانند. در این مرکز تمام مراحل تعمیر و تعویض گیربکس‌های وارداتی با نظارت دقیق و همراه با گارانتی خدمات انجام می‌پذیرد.

کلام آخر

اگر خودرو خارجی دارید نسبت به تعمیر و تعویض قطعات آن حساسیت بالایی به خرج دهید. عملکر هر خودرو با سطح کیفی قطعات آن رابطه تنگاتنگی دارد، لذا با استفاده از قطعات اصل شما سلامت کلی خودرو خود را حفظ می‌نمایید و از کیفیت بالای رانندگی لذت خواهید برد. درصورت خرابی یا نقص هرکدام از قطعات ازجمله گیربکس خودروهای خارجی حتماً به مراکز معتبری مانند مجموعه تویوکارا مراجعه کنید. در این مجموعه فروش گیربکس خودروهای وارداتی و دیگر قطعات با شرط اصل و استاندارد بودن انجام می‌گیرد. تمام قطعات موجود در تویوکارا با ضمانت و گارانتی به مشتریان گرامی تحویل داده می‌شود.

مطالب بیشتری بخوانید:

۱۴۰۳/۲/۲۴ ۹:۱۱:۱۶

Leave A Comment

Go to Top