تعمیر گیربکس CVT

تعمیر گیربکس CVT

گیربکس CVT چیست؟ گیربکس CVT یک گیربکس اتوماتیک است که با مجموعه ای پیوسته از ضرایب دنده موثر می تواند به آرامی تعویض کند. 

محتوای مقاله

 

تعمیر گیربکس CVT

در سرویس گیربکس اتوماتیک تویوکارا ، تعمیر گیربکس CVT خودروهای برند هوندا، تویوتا، میتسوبیشی و نیسان شما انجام می شود و خدمات عیب یابی و تعمیر و نگهداری رایگان ارائه می شود. ابتدا اجازه دهید اطلاعات اولیه ای در مورد گیربکس CVT ارائه دهیم.

گیربکس CVT چیست؟

گیربکس CVT یک گیربکس اتوماتیک است که با مجموعه ای پیوسته از ضرایب دنده موثر می تواند به آرامی تعویض کند. 

هنگام رانندگی با خودرویی با گیربکس CVT ، ممکن است احساس کنید که وسیله نقلیه اصلاً دنده‌ها را تعویض نمی‌کند و در واقع واقعاً اصلاً این کار را نمی‌کند. این گیربکس با یک محرک تسمه فولادی، قرقره های فولادی و الکترونیک پیچیده روغن کاری شده توسط الکترونیک سفارشی، از مهندسی نسبت متغیر استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که موتور در کارآمدترین و قدرتمندترین سطح ممکن، همیشه در نقطه کارآمد منحنی قدرت کار می کند. 

برندهایی که بیشتر از گیربکس های CVT استفاده می کنند عبارتند از: هوندا، تویوتا ، میتسوبیشی، نیسان ، لکسوس، کرایسلر، مینی کوپر، سوبارو و خودروهای کوچکتر از بسیاری از سازندگان دیگر.

تعمیر گیربکس CVT در سرویس گیربکس اتوماتیک تویوکارا ، تعمیر گیربکس CVT خودروهای برند هوندا، تویوتا، میتسوبیشی و نیسان شما انجام می شود و خدمات عیب یابی و تعمیر و نگهداری رایگان ارائه می شود. ابتدا اجازه دهید اطلاعات اولیه ای در مورد گیربکس CVT ارائه دهیم.

تعمیر گیربکس CVT

CVT، اتوماتیک یا دستی، کدام بهتر است؟

بزرگترین مزیت CVT نسبت به واحدهای اتوماتیک یا دستی این است که می تواند بدون تعویض دنده، به عنوان مثال هنگام رانندگی از یک تپه، نیرو را تحویل دهد.  از آنجایی که گیربکس CVT بدون هیچ گونه دنده فیزیکی کار می کند، دارای تعداد بی نهایت نسبت است که آن را به کم مصرف ترین فناوری تبدیل می کند .

چگونه متوجه شویم که آیا انتقال مشکل دارد؟

شایع ترین مشکلات به دلیل نگهداری روغن رخ می دهد. این مشکلات عبارتند از:

  • مایع انتقال کثیف یا سطح پایین مایع گیربکس بسیار فراتر از فاصله زمانی توصیه شده برای نگهداری استفاده می شود.
  • استفاده از روغن نادرست فقط به یک نمایندگی آشنا با نیازهای گیربکس CVT مراجعه کنید.
  • انتقال بیش از حد گرما به دلیل گرفتگی کولرها و/یا روغن قدیمی.
  • سایش بدنه سوپاپ به دلیل عدم نگهداری روغن.
  • تسمه تراست، قرقره ها و یاتاقان ها آسیب دیده است

مشکلات روغن کاری فوق می تواند چراغ هشدار را فعال کند یا چراغ موتور را بررسی کند و این می تواند یک مشکل گیربکس اتوماتیک cvt باشد.مهمترین کاری که می توانید برای حفظ سلامت یک CVT انجام دهید این است که مراقب مایع گیربکس باشید. توصیه می‌کنیم توصیه‌های سازنده خودروی خود را در مورد هر چند وقت یک‌بار تعمیر و نگهداری روغن در نظر بگیرید. این اطلاعات به همراه مناسب ترین نوع روغن گیربکس برای وسیله نقلیه شما در دفترچه راهنمای مالک موجود است.

در تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوکارا ، صنعتگران ماهر و با تجربه ما در زمینه تشخیص و تعمیر گیربکس های CVT تخصص دارند. سرویس گیربکس اتوماتیک تویوکارا بیش از ۵ سال است که فعالیت می کند و نامی قابل اعتماد در انواع گیربکس، نگهداری و تعمیرات سخت می باشد. اگر مشکل دارید یا نیاز به تعمیر و نگهداری دارید و می خواهید قبل از بروز مشکل از آن مراقبت کنید، همین حالا با تویوکارا تماس بگیرید

۱۴۰۳/۱/۲۵ ۱۷:۲۶:۰۶
Go to Top