تعمیر موتور سانتافه

تعمیر موتور سانتافه را به کجا و کدام تعمیرگاه بسپاریم ؟ 

برای تعمیر موتور سانتافه نیاز به مهارت و تجربه است. 

تعمیر گیربکس اتوماتیک خود را به میلاد باقری در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تویوکارا بسپارید.

هیوندای سانتافه یکی از خودروهایی است که در تیپ های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل تولید شده است.

خودروی هیوندای سانتافه از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری بهره می برد .

این نیرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

موتور سانتافه نسبت به خودروهای کره ایی دیگر بیشتر یاتاقان می زند.

در سانتافه های مدل بالا که از موتور ۲۴۰۰ MPI استفاده شده است ، موتور کشش کامل را ندارد و یاتاقان می زند.

زیرا وزن اتاق بالا است و بین توان خروجی موتور و وزن بدنه تناسب وجود ندارد  و همین مشکل سبب یاتاقان زدن موتور می وشود . در ادامه این مطلب ابتدا به مشکلات فنی خودرو هیوندا سانتافه می پردازیم :

مشکلات فنی موتور سانتافه

موتور خودرو سانتافه مانند دیگر خودروها ، به دلایل مختلفی دچار نقص فنی می شود که میتوان به مواردی مانند ، نشت روغن از موتور، یاتاقان زدن، ضعف در اویل پمپ اشاره کرد و مسلما” در این حالت نیاز به تعمیر خواهد داشت .

تعمیر موتور سانتافه - تویوکارا

نشت روغن از موتور

یکی از مواردی که در اثر بی توجهی سبب آسیب جدی به موتور سانتافه می شود روغن ریزی یا نشت روغن . روغن ریزی علائم مختلفی دارد ، از جمله خراب شدن یا فرسودگی فیلتر روغن، شل یا شکسته بودن درپوش مخزن روغن موتور و یا شکسته بودن واشر .

یاتاقان زدن

درحقیقت ، هر عاملی که باعث آسیب رساندن و  ایجاد سایش و خوردگی در سطح یاتاقان شود را یاتاقان زدن می گویند. ، لذا اگر از داخل موتور صدایی شبیه کوبیدن دو قطعه فلزی روی هم شنیده شد احتمالا” موتور خودروی شما یاتاقان زده است.

 اویل پمپ

اویل پمپ خودرو سانتافه که وظیفه کاهش لرزش موتور را دارد ، ایراد ایراداتی دارد که از طرف شرکت سازنده نیز این ایراد تایید شده است.

لذا با توجه به قیمت بالایی که این قطعه دارد ضروری است در هر نوبت از تعمیر و سرویس موتور اویل پمپ حتما” تعویض گردد.

در حقیقت اویل پمپ دارای عمر مفید است و باید هر ۶۰ هزار کیلومتر عوض شود.

تسمه تایم

در خودرو سانتافه با حجم موتور ۲۷۰۰ سی سی تفاوتهایی وجود دارد که یکی از آنها در بین سایر موتورهای دیگرخودرو سانتافه تجهیزات تایمینگ آن می باشد که شامل تسمه تایم ، هرزگردها و سفت کن تسمه می باشد که تسمه تایم در این مدل خودرو نیاز به تعویض دوره ایی دارد.

تعمیر موتور هیوندای سانتافه

یکی از علت های اصلی اشکال و خرابی موتور سانتافه ، استفاده از روغن موتور تقلبی می باشد که متاسفانه در بازار بسیار زیاد شده است و مورد استفاده نیز قرار می گیرد.

موتور هیوندای سانتافه نسبت به روغن بسیار حساس است و این که شما از چه روغنی استفاده می نمایید بسیار حائز اهمیت است .

جهت تعمیر لازم است تا برای بازکردن موتور هیوندای سانتافه سپر و به اصطلاح (نویسکت) خودرو باز شود و موتور گیربکس و ترانسفر به صورت یکجا از اتاق ماشین جدا شود.

در صورت وجود ضعف اویل پمپ و فشار روغن در سیلندر ، اگر روغن کافی به میل لنگ و یاتاقان ها نرسیده باشد موتور ماشین یاتاقان می زند.

در این شرایط حتما” باید ایول پمپ خودرو تعویض شود و از بستن دوباره این ایول پمپ جدا” خودداری شود ، زیرا ضعف روغن سبب می شود در کوتاه ترین زمان خودرو مجددا” یاتاقان بزند .

گاهی اوقات استفاده نکردن از روغن مناسب و یا تعویض دیر هنگام روغن موتور ، سبب می شود کل موتور را جرم بگیرد که اصطلاحا” مکانیک ها به آن گیرس کردن موتور می گویند .

مرحله آخر تعمیر موتور سانتافه

در پایان کار تعمیر موتور ، لازم است برای جمع کردن موتور تمام قطعات از جمله یاتاقان های ثابت و متحرک، میل لنگ، پیستون ها ، سر سیلندر ، میل بادامک ها و به خوبی شسته  و خشک شوند و سپس یک به یک به ترتیب در محل خودشان قرار گیرند.

کلام آخر


یکی از بهترین راه کارها جهت جلوگیری از خرابی گسترده موتور هیوندای سانتافه ، این می باشد که راننده در صورت شنیدن صدای غیر عادی از موتور خودروخود ، سریعا” خودرو را خاموش کند و به یک تعمیرکار متخصص در این زمینه مراجعه نماید.

زیرا توجه به این مشکلات و‌صداها با توجه به حساس بودن موتور خودرو سانتافه سبب جلوگیری از خسارتهای سنگین تر به موتور می شود.

جهت جلوگیری راههایی از به وجود آمدن مشکل ، تعویض اویل پمپ ، در زمان مشخص و همچنین استفاده از روغن و فیلتر روغن اصلی بسیار ماثر می باشد و سبب افزایش طول عمر موتور خودرو شما و قطعات آن می شود .

گاهی با تمام حساسیت ها و توجه در نگهداری خودرو بخصوص موتور آن ، اشکال و خرابی به وجود می آید.

لذا پیشنهاد ما مراجعه به مجموعه تعمیرگاهی تویوکارا می باشد ، متخصصین در این مجموعه با استفاده از تکنیک های روز دنیا و همچنین قطعات فابریک در سریعترین زمان ممکن موتور خودرو شما را تعمیر می نمایند.

 

مطالب بیشتری بخوانید: